Державна установа « Тернопільський обласний лабораторний центр МОЗ України»

«Гаряча» телефонна лінія 

тел. 

(0352) 52 - 81 - 83

за адресою:

46008 м.Тернопіль, вул. Федьковича,13; 

E-mail: 

МОЗ України Тернопільський областий лабораторний центр 

teroblses@mail.te.ua


Участь фахівців Держсанепідслужби у нараді-семінарі з представниками дитячих навчально-виховних закладів області

Фахівці Держсанепідслужби області прийняли участь в обласному науково-методичному семінарі за участю представників міського, районних відділів освіти, інженерів з охорони праці та представників навчально-виховних закладів Тернопільскої області.
Були озвучені основні вимоги чинного санітарного законодавства щодо навчально-виховних закладів та акцентовано увагу на заходи, які спрямовані на збереження та покращення стану здоров’я дітей під час навчання, зокрема;
- вимоги щодо складання розкладів уроків, режиму дня з врахуванням навантаження. Гігієнічно обґрунтований режим дня передбачає раціональне чергування різних видів діяльності і відпочинку дітей та підлітків протягом доби з урахуванням вікових особливостей. Виходячи з функціональних особливостей, властивих дитячому віку, основні принципи побудови режиму дня зводяться до наступного: передбачається час на різні види діяльності (навчально-трудову, прийом їжі, сон, відпочинок); для кожного виду діяльності встановлена певна тривалість; передбачено певний час кожного режимного моменту протягом дня; передбачено правильне чергування режимних моментів. Регулярність і чергування окремих режимних моментів є основою для попередження стомлення. У силу вікових особливостей вищої нервової діяльності для учнів молодших, середніх і старших класів встановлено різний режим шкільних занять, різна тривалість уроку, навчального дня, навчального року. Тривалість уроків у загальноосвітніх навчальних закладах становить: у перших класах - 35 хвилин, у других - четвертих - 40 хвилин, у п'ятих - дванадцятих - 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відповідним органом управління освітою та територіальними органами державної санітарно-епідеміологічної служби. Вагоме значення має правильний розподіл матеріалу на уроці, особливо для дітей молодших класів. Перші 5-10 хв уроку йдуть на включення учнів у розумову роботу, а потім настає період максимальної працездатності. До кінця уроку увагу учнів слабшає, і цей час доцільно використовувати для повторення пройденого матеріалу. Перерви між уроками - зміни сприяють відпочинку кори головного мозку. Розклад уроків повинен враховувати оптимальне співвідношення навчального навантаження протягом тижня, а також правильне чергування протягом дня і тижня предметів природничо-математичного і гуманітарного циклів з уроками музики, образотворчого мистецтва, трудового навчання та основ;
- вимоги стосовно розроблення перспективних меню та добових меню-розкладок та участь в цьому медичних працівників вказаних закладів освіти, а саме акцентовано увагу на проблемі необгрунтованої заміни продуктів, включення до вищевказаних меню продуктів, що містять синтетичні барвники, ароматизатори, підсолоджувачі, підсилювачі смаку, консерванти та їх продаж в шкільних буфетах та магазинах розташованих на території навчально виховних закладів. Дані продукти заборонено для використання в дитячому харчуванні Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України 14.08.2001 р. №63; п.11.7. Державних санітарних норм та правил «Влаштування, обладнання, утримання дошкільних навчальних закладів та організації життєдіяльності дітей», затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України 01.08.2013 р. №678; п.4.7. Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерств освіти і науки України та охорони здоров'я України 17.04.2006 р. №298/227 (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту N202/165 від 26.02.2013 р.) та спільним наказом Міністерств освіти і науки України та охорони здоров'я України 15.08.2006 р. №620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах»;
- дотримання повітряно-температурних режимів, освітленості на робочих місцях. За результатами моніторингових лабораторних досліджень в поточному році встановлено невідповідності за вищевказаними показниками - 9,4% відхилень повітряно-температурних режимів та 8,0% - відхилень показників освітленості. За кожним фактом виявлених відхилень від санітарних норм надано відповідні рекомендації, пропозиції керівникам закладів щодо їх усунення. Дана проблема є актуальною оскільки ці показники суттєво впливають на рівень соматичної захворюваності, зокрема органів, дихання та зору у дітей.